19,00€Najniža cijena u posljednjih 30 dana19,00€
27,00€Najniža cijena u posljednjih 30 dana27,00€
Roman Staljingrad Vasilija Grossmana epski je prikaz bitke koja je promijenila tijek povijesti, ali i duboko humana priča o pojedincima usred sukoba velikih ideologija. Djelo snažne empatije, realizma i književne vrijednosti iz srca rata.
Roman Staljingrad Vasilija Grossmana epski je prikaz bitke koja je promijenila tijek povijesti, ali i duboko humana priča o pojedincima usred sukoba velikih ideologija. Djelo snažne empatije, realizma i književne vrijednosti iz srca rata.
Roman Staljingrad Vasilija Grossmana vremenska je kapsula. Osim što pripovijeda o Drugom svjetskom ratu i njegovoj prekretnici – Staljingradskoj bitki – roman je i dokument o vremenu u kojem je, prije sedamdesetak godina, napisan. Time Grossmanov Staljingrad stječe dvostruku književnu i povijesnu vrijednost. Grossman nije bio u milosti sovjetskog režima i morao se dovijati kako bi izbjegao strogu cenzuru. Zato se može reći da njegov Staljingrad pripada kanonu socijalističkog realizma. Doista, u romanu ne nedostaje patetike karakteristične za književne prikaze Velikog domovinskog rata. No veliki pisac ostaje veliki pisac, darovitost ostaje darovitost, čak i kada je zapretena jednim zloglasnim književnim pravcem. Ili možda upravo u takvim okolnostima biva najjača? Grossmanovi opisi ratnih patnji i pogibelji – a kao ratni dopisnik posjedovao je neposredno frontovsko iskustvo – prirode, stepe, Volge, života u uralskom rudarskom naselju, opisi tjeskobe i užasa bojišnice, napose opis bombardiranja Staljingrada u kolovozu 1942., antologijski su. Oni nisu samo socrealistički, nego i realistični, vraćaju nas u vrijeme kada književnost nije bila grafomanski eksperiment, nego je bila – jednostavno književnost. Zato Grossmanu treba oprostiti što je mimoišao neke mračne aspekte sovjetskog ratovanja, ali možda o pobjedi Crvene armije i o nadljudskoj borbi sovjetskih naroda protiv nacizma, tog najvećeg zla koje je zaprijetilo civilizaciji i čovječanstvu, i nije bilo moguće pisati drugačije nego socrealistički. Valja nam zanemariti ideologiju i njene književne kanone, kako god ih tumačili i kakvu god nelagodu izazivali. Staljingrad Vasilija Grossmana humana je, sućutna knjiga. Ona voli ljude. Štoviše, ona voli pojedinca dok opisuje sukob dvaju najstrašnijih kolektivizama što ih poznaje povijest.
Kako bismo pružili najbolje korisničko iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i pristup podacima. Prihaćanjem uporabe ovih tehnologija omogućavate nam pristup podacima poput ponašanja web preglednika i jedinstvenih identifikatora na ovoj web stranici. Neprihvaćanje ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na mogućnosti i funkcionalnosti web stranice.