20,00€Najniža cijena u posljednjih 30 dana20,00€
Luka Bekavac, postalo je jasno, autor je koji pomiče granice i čija se djela nestrpljivo iščekuju. Nije pretjerano reći da s njegovim Policijskim satom u domaćoj književnosti počinju vrijediti neka ova pravila.
Luka Bekavac, postalo je jasno, autor je koji pomiče granice i čija se djela nestrpljivo iščekuju. Nije pretjerano reći da s njegovim Policijskim satom u domaćoj književnosti počinju vrijediti neka ova pravila.
Nagrada Josip i Ivan Kozarac 2016. za knjigu godine u području književnosti
“Više nema vremena”: od prve rečenice novi roman Luke Bekavca Policijski sat nastupa kao svojevrstan nastavak Drenja i nagrađivanog Viljeva. No ova se knjiga već svojim podnaslovom – slutnje, uspomene – predstavlja i kao posve nova etapa, u kojoj forma i tempo pripovije danja ponovno doživljavaju temeljitu promjenu.
U nizu relativno samostalnih epizoda, naizmjence melankoličnih, komičnih i zastrašujućih, maratonske rečenice ove knjige tvore složenu evokaciju Osijeka početka i sredine devedesetih. Pod krinkom memoara, rekonstrukcije jedne privatne povijesti i borbe s nepostojanošću sjećanja Policijski sat ulazi u zonu “stvarnosti” samo kako bi u njoj otvorio napetu međuigru sa svijetom drugih Bekavčevih proza: transkomunikacijom, apokalipsom, drugom stranom.
Već prepoznatljiva strategija netipičnoga korištenja (znanstvenom) fantastikom i pažljivo (re)organiziranom faktografijom dobit će ovdje i novu nijansu: lirski, varljivo intiman ton nečije osobne istinite priče. No između redaka tog teksta, u kontrastu sa svijetom koji ćemo olako prepoznati kao “naš”, niz paralelno postavljenih zrcalnih poglavlja vodi čitatelja na neko zagonetnije mjesto, u strogo organiziranu “drugu prostoriju”: prostor gdje priča još ne traje, nego tek prijeti.
Luka Bekavac, postalo je jasno, autor je koji pomiče granice i čija se djela nestrpljivo iščekuju. Nije pretjerano reći da s njegovim Policijskim satom u domaćoj književnosti počinju vrijediti neka nova pravila.
Luka Bekavac rođen je 1976. u Osijeku. Diplomirao je komparativnu književnost i filozofiju te doktorirao na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje od 2006. radi na Odsjeku za komparativnu književnost. Objavljivao je u časopisima Zarez, Quorum (član uredništva 2004. – 2006.), Tvrđa, Gordogan, Frakcija i Književna revija te u emisijama Trećega programa Hrvatskog radija i Radija 101. Pored književnih tekstova, objavio je desetak knjiga prijevoda fikcije i publicistike, sedamdesetak tekstova o postžanrovskoj i eksperimentalnoj glazbi te dvadesetak književnoteorijskih znanstvenih radova, kao i teorijsku studiju Prema singularnosti: Derrida i književni tekst (2015.). Njegov prvi roman Drenje (2011.) bio je nominiran za niz regionalnih književnih nagrada. Roman Viljevo (2013.) preveden je na deset jezika; dobio je Nagradu Europske unije za književnost (EUPL), Nagradu Janko Polić Kamov Hrvatskog društva pisaca te Nagradu Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. Romanu Policijski sat: slutnje, uspomene (2015.) dodijeljena je Nagrada Josip i Ivan Kozarac. Nakon zbirke priča Galerija likovnih umjetnosti u Osijeku: studije, ruševine (2017.) objavio je roman u šest svezaka Urania (2022.), za koji je primio Nagradu SFERA. Ostali recentni radovi: “Teraformiranje kvarta” (Kulturpunkt, 2022.), Divlji rast (s Anom Kuzmanić, Zagreb, BLOK, 2024.), “Privremeni pejzaži” (Kulturpunkt, 2024.), Supravodiči (uz izložbu Šum 84/94/24, MSU, Zagreb, 2024.).
Kako bismo pružili najbolje korisničko iskustvo, koristimo tehnologije poput kolačića za pohranu i pristup podacima. Prihaćanjem uporabe ovih tehnologija omogućavate nam pristup podacima poput ponašanja web preglednika i jedinstvenih identifikatora na ovoj web stranici. Neprihvaćanje ili povlačenje pristanka može negativno utjecati na mogućnosti i funkcionalnosti web stranice.