Mileva Einstein, teorija tuge

U romanu Mileva Einstein, teorija tuge pred nama je iskrsnula opipljiva, stvarna, puna života, ali i depresije, melankolije i ljubavi Mileva, žena u kojoj se ogledaju sve uloge koje žene stalno i iznova podnose.

jezik izvornika: hrvatski
broj stranica: 224
datum izdanja: studeni 2016.

U romanu Mileva Einstein, teorija tuge pred nama je iskrsnula opipljiva, stvarna, puna života, ali i depresije, melankolije i ljubavi Mileva, žena u kojoj se ogledaju sve uloge koje žene stalno i iznova podnose.

9789532668148

Kada u osvit Prvoga svjetskoga rata, tek što je sa sinovima došla u Berlin, gdje je njezin suprug, najslavniji znanstvenik dvadesetog stoljeća Albert Einstein upravo dobio posao, primi pismo s Uvjetima o njihovu međusobnom životu, Milevi Einstein ionako napuknut život sasvim se izokrene. Ostaje sama, s dvojicom sinova, s golemim teretom tuge koju nosi u sebi, sa svim padovima i slomovima koje je imala u životu i koje će tek doživjeti.

Osoba koja je bila predodređena za najveće znanstvene dosege, genijalna matematičarka, prva žena na politehničkom fakultetu Sveučilišta u Zürichu, uvijek druga i drugačija, Mileva Einstein rođena Marić, iz bogate vojvođanske obitelji, u svojoj je sudbini gotovo paradigmatična kada razmišljamo o položaju žena. Njezina teorija tuge teška je poput bilo koje teorije relativnosti, ali i mnogo češća od nje. Prtljaga tuge koju je nosila od najranije mladosti do smrti, u kojoj su se tijekom vremena samo dodavali tegobni trenuci, od šepanja i ruganja djece, preko ljubavi i neuspjelog braka s Albertom, do smrti djeteta, bolesne sestre, nezavršenog fakulteta, loše materijalne situacije i teške bolesti najmlađega sina, teret je koji može razumjeti svaka čitateljica ili čitatelj.

Slavenka Drakulić u romanu Mileva Einstein, teorija tuge oživila je genija i njegovu obitelj. Pred nama je iskrsnula opipljiva, stvarna, puna života, ali i depresije, melankolije i ljubavi Mileva, žena u kojoj se ogledaju sve uloge koje žene stalno i iznova podnose i s kojima se nose snažnije od bilo kojeg muškarca.

“Slavenka Drakulić autorica je koja doista sjajno umije dvije stvari – fikcionalizirati činjenice i ukazati na krhkost ženskog identiteta u trenutku kada odustane i podčini se drugome.”
Jagna Pogačnik, Jutarnji list

“Pričajući ljubavnu priču o ženi koja se zaljubi u Picassa i time izgubi sve – svoju umjetnost, fotografije, šansu da se ostvari profesionalno, ali i svoju osobnost, pa i zdravlje – Slavenka Drakulić savršeno odmjereno, a samim tim i uvjerljivo, opisuje propadanje jedne istinske umjetnice.”
Bojana Radović, Večernji list

“Roman Dora i Minotaur nastavak je trajne zaokupljenosti Slavenke Drakulić problemima žene u modernom svijetu, u prvom redu tematikom ženskog tijela, bolesti i traume. Interpretacija Dore Maar literarno je uvjerljiva zahvaljujući autoričinoj sposobnosti da iz naoko običnih, banalnih ožiljaka skrivenih u tamnim dubinama ljudskog bića izvuče šira, univerzalna značenja.”
Strahimir Primorac, Forum

jezik izvornika: hrvatski
broj stranica: 224
vrsta uveza: Tvrdi uvez s ovitkom
datum izdanja: studeni 2016.
visina: 204.00 mm
ISBN 978-953266814-8
dizajn naslovnice: Maja Glušić

Slavenka Drakulić

Slavenka Drakulić, novinarka i spisateljica, rođena je u Rijeci 1949. Diplomirala je književnost i sociologiju na Sveučilištu u Zagrebu. Piše knjige na hrvatskom i engleskom, a neke su prevedene na tridesetak jezika. U izdanju američke izdavačke kuće Penguin izašlo joj je šest naslova. U publicističkim knjigama uglavnom se bavila svakodnevicom u socijalizmu, ratovima u bivšoj Jugoslaviji i Europom. Njezina prva publicistička knjiga Smrtni grijesi feminizma (1984.), jedan od prvih priloga feminizmu u Istočnoj Europi, nedavno je u proširenom izdanju ponovno objavljena u Frakturi. Uslijedili su publicistički naslovi Kako smo preživjeli, Oni ne bi ni mrava zgazili, Cafe Europa, The Balkan Express, Tijelo njenog tijela i Basne o komunizmu. Godine 2021. objavljeno je novo izdanje eseja Cafe Europa pod naslovom U kavani Europa, kao i nastavak Ponovo u kavani Europa. Najnovija autoričina zbirka eseja Rat je svugdje isti (2022.) okuplja tekstove o ratnoj stvarnosti, objavljene od 1991. do današnjih dana u većinom stranim novinama i magazinima. U književnim djelima Slavenka Drakulić okrenuta je ženskom tijelu, bolesti i traumi, a pisala je i o životima kreativnih žena koje su živjele s poznatim umjetnicima. Objavila je romane Hologrami straha, Mramorna koža, Kao da me nema, Božanska glad, Frida ili o boli, Optužena, Dora i Minotaur, Mileva Einstein, teorija tuge i dvije knjige priča: Nevidljiva žena i druge priče te O čemu ne govorimo. Živi na relaciji Hrvatska – Švedska. Objavljuje članke, kolumne i političke komentare u domaćim i stranim novinama i časopisima. Više na www.slavenkadrakulic.com
Više...

Na zalihi

O čemu ne govorimo

19,99 18,00

Na zalihi

Frida ili o boli

14,99 13,00

Na zalihi

Theory of sorrow

22,99

Na zalihi

Rat je svugdje isti

19,90 13,00

Na zalihi

Invisible Woman and Other Stories

19,90

Na zalihi

Ponovo u kavani Europa

19,78 13,00

Na zalihi

U kavani Europa

18,45 13,00

Na zalihi

Kavana Europa

33,05

Na zalihi

Moje mjesto pod suncem

7,83 5,00

Na zalihi

Smrtni grijesi feminizma

19,78 7,00

Na zalihi

Mileva Einstein, teorija tuge

10,49 7,00

Na zalihi

Nevidljiva žena i druge priče

18,45 13,00

Na zalihi

Dora i Minotaur

15,79

Na zalihi

Dora i Minotaur

9,16 7,00

Slične knjige