Eros, laži i pop rock-pjesme

Eros, laži i pop rock-pjesme govori o lako uočljivim, ali najčešće uporno prešućivanim, porocima hrvatske popularne glazbe.

jezik izvornika: hrvatski
broj stranica: 192
datum izdanja: lipanj 2011.

Eros, laži i pop rock-pjesme govori o lako uočljivim, ali najčešće uporno prešućivanim, porocima hrvatske popularne glazbe.

Čitajte Aleša Debeljaka. Prokrijumčarite si u doba sveopćega nestanka svijeta, u njegovoj svirepoj virtualizaciji i desupstancijalizaciji, ono što piše u njegovoj poeziji. Probajte autostopirati. Vidjet ćete kako polako dolazite do samoga sebe. Koliko na poznatim toliko i nepoznatim ulicama. Prije nego i sami potpišete neku od peticija, koju ćete nakon puno, puno godina pročitati bez osmijeha na licu, ali s ponosom u srcu. Zar, konačno, i poezija sama, u mnogim svojim stihovima napisanima diljem svijeta, i nije ništa drugo do usamljena peticija upućena svima nama?
Delimir Rešicki

Šarmantno starenje popularne kulture Vjesnik, Martina Kalle, 30.09.2011.

Pitanja jesu li elitna i popularna kultura dva svijeta ili dva lica istog novčića, koliko su se promjene devedesetih godina odrazile na popularnu kulturu i niz drugih tema o popularnoj kulturi – okosnica su dviju knjiga Branka Kostelnika »Popkalčr« i »Eros, laži i pop rock-pjesme« u izdanju zaprešićke Frakture, predstavljene u četvrtak na večer u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. U svom kratkom uvodu urednik Seid Serdarević napomenuo je da se radi o komplementarnim knjigama – »Popkalčr« pokazuje Kostelnika kao čovjeka koji se bavi pop kulturom, reagira na dnevne događaje, koji je novinar, koji se bavi likovnošću, a s druge strane »Eros, laži i pop rock-pjesme« pokazuje čovjeka koji je spreman ući u meritum stvari na jedan drugačiji način. Filmolog Bruno Kragić o Kostelnikovim knjigama progovorio je »iz položaja reakcionara prema revolucionaru«, prepoznavši u dvjema knjigama zaokruženu etapu promišljanja fenomena popularne kulture, popularne glazbe, rocka, načina modifikacije rocka i konkretizaciju rocka na hrvatskoj glazbenoj sceni devedesetih godina, odnosno onoga što on naziva nasljeđem izvornog rocka i posebno nasljeđem alternativnih oblika rocka – punka, naspram dominantnih modela na hrvatskoj glazbenoj sceni. Povjesničar umjetnosti Vanja Babić pobliže se pozabavio knjigom »Popkalčr« u kojoj ističe dvije karakteristike Kostelnikova stila – »ležernu ozbiljnost i nepretencioznu ambicioznost«. »Popkalčr« je više nosi karakteristiku ležernog, dok »Eros, laži i pop rock-pjesme« više naginju ambicioznom. »Kostelnikov je stil često baziran na ich-formi, autobiografskom i anegdotalnosti. Kostelnik je uvijek sklon lucidnim dosjetkama i njegov stil pisanja uvijek ima karakteristike anegdotalnosti, ironije i autoironije, ali i znanstvenog dikursa«, kazao je Babić. Knjiga ima sedam cjelina, svaka naslovljena nekim citatom ili stihom nekog rock glazbenika ili umjetnika, a već izborom tih citata Vanja Babić uviđa da Kosetelnik smatra da se popularna kultura danas teško može strogo odijeliti od takozvane visoke kulture. Aleksandar Štulhofer uredio je knjigu »Eros, laži i pop rock-pjesme«, u suizdanje Frakture i Hrvatskog društva pisaca. Knjiga započeta davnih dana kao magisterij, po Štulhoferovim je riječima jedinstvena u smislu ako se gleda iz očišta društvene znanosti i ideje da se napravi studija slučaja gdje je istraživač ujedno i akter. Štulhofer aludira na Kostelnikov art rock bend Roderick Novy kroz čija se iskustva stvara skica devedesetih. »Umjesto da priča o privatizaciji i o ratu, sve to imate u kratkom životu jednog rock benda. Vidimo kako estetika u tom vremenu više nema ništa sa životom, jedino što je bitno su zakoni tržišta, ali ne oni koji vladaju, recimo, u Norveškoj. Vidimo društvo u kojem muškarci i žene postaju smrtni neprijatelji u kojem žene mogu opstati jedino ako su seksi, gole ili skoro gole. To je taj seksizam o kojem Kostelnik piše«, kazao je Štulhofer. Opisujući pretpovijest nastanka dviju knjiga, njihov autor Branko Kostelnik podsjetio se ranih devedesetih i društva koje se okupljalo u kultnom B.P. klubu i znakovitog pisanja na salveti; prostora, mjesta i načina na koji su knjige nastale: »Nacrtao sam peterokut izložbe-koncerti-teorija-tekstovi-performansi, koji je na neki način u idućim godinama pratila cijela ekipa, Željko Marcijuš, Tomislav Brlek, Saša Pavković i Vanja Babić.« Na kraju je duhovito poentirao Vanja Babić: »Čitajući knjigu, osjećamo da je popularna kultura postala zrela i ostarjela, ali u Kostelnikovoj interpretaciji ona je ostarjela na prekrasan i šarmantan način.«

jezik izvornika: hrvatski
broj stranica: 192
vrsta uveza: Meki uvez
datum izdanja: lipanj 2011.
visina: 211.00 mm
ISBN 978-953266309-9
Kategorije:

Branko Kostelnik

Novinar, publicist i glazbenik, rođen u Osijeku 1961. godine. Prvi tekst objavio je u Glasu Slavonije 1978. U osamdesetima je bio stalni suradnik HRT Studija Osijek gdje je na radiju i televiziji uređivao i vodio niz emisija i priloga iz glazbe, kulture i pop kulture. Bio je urednik kulture i glavni i odgovorni urednik omladinskog lista TEN (1985.-1990.) te urednik kulture i glavni urednik Osječkog tjednika (1990.-1991.). Magistrirao je sociologiju kulture na Sveučilištu u Ljubljani. Radi u Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu. Tijekom devedesetih i pčetkom 2000-ih tekstove, eseje, intervjue, kritike i recenzije s područja glazbe i pop kulture i suvremene umjetnosti objavljuje na Radiju 101 te u listovima Danas, Nedjeljna Dalmacija, Pop extra, Nedjeljni Vjesnik, zatim u Vijencu, Zarezu, Večernjem listu, Jutarnjem listu, Globusu, Dnevniku te u časopisima Elle, Quorum, Rijeka, Balkanis i Konture. Utemeljitelj je i leader art rock grupe RODERICK koja u u devedesetim djeluje pod imenom RODERICK NOVY (5 samostalnih albuma, 4 kompilacije). Autor je brojnih performancea grupe od kojih je najznačajniji onaj s guruom hrvatske suvremene umjetnosti Ivanom Kožarićem. Suradnik je Enciklopedije hrvatske pop i rock glazbe. Knjiga intervjua Moj život je novi val - razgovori s prvoborcima i dragovoljcima novog vala - na jednome mjestu sakuplja razgovore koje je ovaj istaknuti novinar, glazbenik, glazbeni kritičar i organizator vodio s najvažnijim sudionicima novoga vala.
Više...

Na zalihi

Popkalčr

6,64

Na zalihi

Moj život je novi val

6,64

Slične knjige