Anita Peti-Stantić
Anita Peti-Stantić profesorica je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, gdje predaje poredbenolingvističke i slovenističke kolegije. Napisala je slovensko-hrvatski i hrvatsko-slovenski rječnik (2013.) i tri lingvističke monografije,
Jezik naš i/ili njihov: vježbe iz poredbene povijesti južnoslavenskih standardizacijskih procesa (2008.) te, s prijateljem i kolegom Keithom Langstonom,
Hrvatsko jezično pitanje danas: identiteti i ideologije (2013.) i
Language Planning and National Identity in Croatia (Palgrave MacMillan, 2014.). U Americi je istraživala informacijsku strukturu rečenice i odnos semantike i sintakse u Centru za kognitivne studije Sveučilišta Tufts. Nakon povratka u Zagreb posvetila se istraživanju i promociji čitanja. Upravo priprema novo izdanje knjige objavljene s Vladimirom Velički,
Jezične igre za velike i male (2008.), a u Nakladi Ljevak objavila je i tri knjige o čitanju, samostalno
Čitanjem do (spo)razumijevanja: Od čitalačke pismenosti do čita teljske sposobnosti (2019.) i s kćeri, tada maturanticom, Vedranom Stantić,
Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznan stvene tekstove, i to odmah? (2021.) i Putovanje u nepoznato: Zašto se bavim znanošću i kako je došlo do toga? (2021.).
Održava radionice i predavanja za učitelje, učenike, roditelje i zainteresiranu javnost, a uključena je u provedbu nacionalnog projekta Rođeni za čitanje. Prevodi sa slovenskoga i engleskoga. U stvarnom životu i dobro i bolje dijeli s Mirtom, Ljudevitom, Vedranom i Goranom, a u virtualnome obitava na adresi
[email protected].