Noćni pjevač
-
Jezik izvornika: švedski
-
Prijevod: Elizabeta Vrbančić
-
Broj stranica: 376
-
Datum izdanja: siječanj 2022.
-
ISBN: 978-953358429-4
-
Naslov izvornika: Nattsångaren
-
Vrsta uveza: meki
-
Visina: 225 mm
-
Težina: 405 g
-
Najniža cijena u posljednjih 30 dana: 0,00 €
Rok isporuke: tri radna dana.
Besplatna dostava: za narudžbe iznad 35,00 €.
Vrijedi za područje Republike Hrvatske.
Policijska inspektorica Hanna Duncker nikada se nije namjeravala vratiti na Öland. Otok na jugu Švedske napustila je prije šesnaest godina, nakon što joj je otac osuđen za jezivo ubojstvo i palež. U Stockholmu ova uspješna istražiteljica nije uspjela pronaći mir i započeti novi život, a osjećaj krivnje za zločin koji nije počinila i uvjerenje da je u istrazi njezina oca nešto pošlo po zlu tjeraju je da se vrati na rodni otok. Već prvoga radnog dana na novom poslu u lokalnoj policiji, s novim partnerom, brbljavim i radoznalim Erikom Lindgrenom, kreće u potragu za ubojicom pretučenog i nožem probodenog tinejdžera, sina njezine nekadašnje najbolje prijateljice. Ovaj slučaj teži je za nju od svih prethodnih prijestolničkih, jer pred njom se ne nalazi samo ubojica već i nepovjerenje te mračne tajne otočne zajednice – njezin povratak oživio je duhove iz prošlosti. Noćni pjevač nove zvijezde skandinavskog noira Johanne Mo prvi je dio kriminalističke trilogije Ubojstva na otoku. Smješten u ambijent nevjerojatne prirodne ljepote, drugoga po veličini švedskoga otoka, u zajednicu čije je kolektivno sjećanje dugovječno i koja ne prašta, ovaj napeti krimić progovara o tome zašto i kako i dobri ljudi čine loše stvari.
“Noćni pjevač kriminalistički je roman koji pokazuje kako se veze s rodnim mjestom i prošlošću ne mogu prekinuti. Likovi su psihološki uvjerljivo i slojevito prikazani, a krajolik je prekrasan.” – Sveriges Radio
“Noćni pjevač istražuje psihu žrtava i počinitelja na dojmljiv način. Postavlja pitanja o tome kako je živjeti s krivnjom i zločinima koje je počinio netko drugi. Mnogo više od dobrog kriminalističkog trilera.” – SVT Sommaröppet
“Umjesto da se prepusti krvavoj akciji, Johanna Mo stvara napetost koja raste iz stranice u stranicu kroz prikaz ljudi, odnosa i emocija.” – Stavanger Aftenblad
“... čitatelji će se rado susresti s Hannom, bezobzirnom, tvrdoglavom i lucidnom istražiteljicom. Mo je odlučno krenula u ovu dobro zamišljenu trilogiju.” – Publishers Weekly
“Johanna Mo piše na najvišoj razini i stvara impresivan i uzbudljiv kozmos likova.” – Skånska Dagbladet
“Iako Hanna Duncker baš i ne izgleda kao šarmantna Šveđanka, ona je osoba koju vi kao čitatelj želite upoznati.” – POV International
“Johanna Mo na autentičan način istražuje teme zlostavljanja, nevjere, obiteljskog nasilja, diskriminacije na temelju spolnosti i spola – ukratko, mnoge nevolje koje muče zapadnu kulturu 21. stoljeća.” – BookPage
“Prva knjiga trilogije Ubojstva na otoku tjera vas da poželite čitati još.” – Börsenblatt
‘Noćni pjevač‘, triler Johanne Mo, priča je o malom švedskom škoju, ali i svakom otoku na svijetu. Ljudi čuvaju tuđe tajne i ne vjeruju strancima
Ivica Ivanišević, Slobodna Dalmacija, 4. svibnja 2022.
Svi književni serijali začeti su slučajno. Dobro, možda ne baš sasvim, ali...
Hoću reći, nitko ne sjeda za stol s jasnom ambicijom i čvrstim planom da umjesto jedne napiše pet ili više knjiga u nizu, s istim ansamblom likova. O tome mnogi maštaju, poneki čak imaju i obrise ideje kako to izvesti, ali svoje zamisli povjeravaju samo najbližima, a ne otkrivaju masovnoj publici.
Tako su barem stvari stajale otprilike do početka novoga milenija. Prije nego što je postao junak cijeloga serijala, Sherlock Holmes bio je noseći karakter romana "Studija u grimizu". I tko zna bi li saga o osebujnom detektivu ikad bila nastavljena da je taj libar doživio fijasko. Slično je bilo i s cijelim nizom drugih junaka koji su nakon stidljivog početka uspjeli izgraditi dugovječne književne karijere.
A onda je te uvriježene standarde poljuljao Stieg Larsson. Prije nego što je natipkao jedan jedini redak, on je zamislio cijeli serijal od ukupno deset knjiga s istim glavnim junacima. Stigao je napisati uvodnu trilogiju prije nego što ga je pokosio srčani udar. Te knjige objavljene su tek nakon njegove smrti, a seriju je nastavio drugi autor, David Lagercrantz, s još tri naslova u nizu.
Larssonovu formulu "projektiranja" serijala danas prihvaća sve više autora.
Prije nekoliko tjedan pisao sam o knjizi Hansa Rosenfeldta "Ljeto vukova", koja je na tržište plasirana kao "pilot epizoda" književnoga niza koji još uvijek ne postoji jer ga autor tek treba napisati. Danas vam, pak, nudim još jedan naslov koji jasno zaziva nove nastavke, ostavljajući neke važne rukavce priče otvorenima. Radi se o "Noćnom pjevaču" Šveđanke Johanne Mo, spisateljice, urednice i prevoditeljice rođene 1976. (knjigu je prevela Elizabeta Vrbančić). Radi se o prvoj knjizi zamišljene trilogije.
Druga knjiga na matičnom je tržištu objavljena prošle godine, a treća je najavljena za ovo ljeto. S obzirom na uspjeh što ga je serijal zabilježio, ne treba se čuditi ako trilogija dobije još poneki nastavak.
Zbog nagnuća da slijedi istu produkcijsku matricu, Johanna Mo može se, dakle, činiti tipičnom predstavnicom skandinavskog vala. Ono to, međutim, ipak nije.
Za početak, od svojih se kolega iz zemlje i nordijskog susjedstva razlikuje utoliko što nije sklona ni imaginiranju ni detaljnoj elaboraciji okrutnih zločina koji u čitatelju mogu izazvati nepodnošljivu mučninu. Nadalje, kod nje, barem za sada, u prvoj knjizi, nema ni kriminalaca, ni mahnitih psihopata, ni serijskih ubojica, dakle, nikoga od uobičajenih žanrovskih negativaca. Njezin svijet malo je kompliciraniji i više sliči svakodnevici koju živi njezina publika. No, krenimo redom...
Nakon šesnaest godina, policijska inspektorica Hanna Duncker vraća se iz Stockholma na rodni otok Öland koji je napustila nakon što je njezin otac osuđen za ubojstvo i palež. U velikom gradu naprosto se nije snašla, premda je izgradila solidnu profesionalnu reputaciju, pa još jednom pokušava krenuti iznova, ovoga puta u zavičajnom okružju.
K tome, i dalje pokušava saznati zašto je – i je li uopće? – njezin u međuvremenu preminuli otac počinio strašan zločin koji mu je stavljen na teret. Već prvoga radnoga dana suočit će se s činjenicom da je sin njezine nekadašnje najbolje prijateljice pretučen i na smrt izboden. Dok bude pokušavala rekonstruirati okolnosti pogibije povučenog tinejždera, Hanna će se morati hrvati s nepovjerenjem manje-više svih, jednako starih kao i novih znanaca, jer se u maloj, zatvorenoj otočnoj zajednici nemoguće oprati od skoro pa hereditarne krivnje.
Škoj Johanne Mo ne razlikuje se previše od nekoga našega. Okej, kod nas je more neusporedivo toplije i lakše se može izgorjeti na suncu, ali i u malim dalmatinskim, baš kao i malim švedskim otočnim mistima, ljudi jednako dugo pamte, predano njeguju predrasude koje nazivaju tradicijom, ucijenjeni pripadnošću istoj, čvrsto povezanoj zajednici, čuvaju tuđe tajne, nepovjerljivi su prema strancima i okreću glavu od problema s kojima se ne znaju nositi.
Prije nego triler, "Noćni pjevač" je klaustrofobična drama situirana u zatvoreni ambijent koji u isti mah i grije i guši, nudi topli osjećaj pripadnosti i prijeti nemilosrdnim isključivanjem. Zagonetku tinejdžerove smrti Hanna će razmrsiti do kraja knjige, ali se nimalo neće približiti odgovoru na pitanje koje je predugo muči: što se uistinu dogodilo u noći nakon koje je njezin otac proglašen ubojicom.
To isto pitanje počet će moriti i čitatelje kojima ostaje tek da odbrojavaju do izlaska drugog nastavka trilogije o Hanni Duncker.