Matko Vekić

Special cijena 45,00 kn Redovna cijena 50,00 kn
  • Jezik izvornika: hrvatski

  • Broj stranica: 208

  • Datum izdanja: listopad 2005.

  • ISBN: 953-7052-72-9

  • Vrsta uveza: meki s klapnama

  • Visina: 210 mm

  • Težina: 840 g

Rok isporuke: tri radna dana.

Besplatna dostava: za narudžbe iznad 200,00 kuna.

Vrijedi za područje Republike Hrvatske.

Matko Vekić zakoračio je na hrvatsku umjetničku scenu polovicom posljednjeg desetljeća dvadesetog stoljeća, diplomiravši slikarstvo na zagrebačkoj Akademiji likovnih umjetnosti. Ubrzo je formirao profiliran i prepoznatljiv likovni izričaj te, prepoznat od većeg dijela kritike, zauzeo mjesto među najistaknutijim umjetnicima mlađe generacije. Njegovo djelo svjedoči o tomu da se i slikarstvom, kao tradicionalnim medijem koji je tijekom dvadesetog stoljeća izgubio privilegirano mjesto u društvu, može suvereno raspravljati o nekim od ključnih problema današnjice, ne zapostavljajući pritom oblikovnu razinu vlastita djela. Vekićeva umjetnička strategija obuhvaća širok spektar tradicionalnih slikarskih postupaka prožet vještim oblikovnim dosjetkama, kao i smislen dijalog s pojedinim obrascima drugih medija. Njegov slikarski izraz od samih početaka odlikuje se ponajprije interesom za strukturu odabranog predloška, sklonošću velikim formatima i najčešće prigušenom paletom, rukopisom gotovo enformelističkih karakteristika te korištenjem valjka, slikarske lopatice i otiskivanjem raznih šablona. Kao bitna odrednica kojom se željela odrediti ukupnost Vekićeva stvaralaštva navodila se težnja za isticanjem, povezivanjem i interpretacijom suprotnosti. Konstanta u njegovu opusu dijalog je predmetnog i nepredmetnog, a motivski poticaji, koje autor pronalazi i u prirodi i u urbanom okružju, prožimaju se na često začudne načine. Tako su protagonisti njegovih radova automobili, štakor i zlatna ribica, kukci, prometne petlje i mostovi, releji i dalekovodi, teroristikinje i body-builderi, nogometaši i manekenke... Iako zauzima neskrivenu kritičku poziciju, s osjetnom ironijom, Matko Vekić nije agresivan u nametanju vlastitih stavova, već potiče, otvorenošću i asocijativnom nabijenošću svoga djela, na pronalaženje skrivenih značenja. To, naposljetku, promatraču ostavlja mogućnost za mnogostruka i različita tumačenja umjetnikova djela.
Petar Prelog