Sigurni smo da jedva čekaš saznati koji su se naslovi Frakture i Bodonija našli na godišnjim listama najvažnijih domaćih medija.
Ima tu svjetskih bestselera – remek-djelo Intermezzo (prev. Patricija Horvat) milenijalske književne senzacije Sally Rooney i hit-naslov Drago mi je da je Mama mrtva (prev. Hana Samaržija) bivše američke tinejdžerske zvijezde Jennette McCurdy, te dragulja literature za osobni rast i razvoj – novi naslov Kako kreirati najbolju godinu u životu našeg najpoznatijeg sociologa i govornika Brune Šimleše i nezaboravni klasik Računaj na mene (prev. Silvana Roglić) argentinskog hit-psihoterapeuta Jorgea Bucaya, a ima i sjajnih naslova domaće književnosti – moćna zbirka priča O čemu ne govorimo jedne od naših najznačajnijih i najprevođenijih spisateljica Slavenke Drakulić te maestralni roman, krik protiv nasilja nad ženama, Sigurna kuća izvrsne Marine Vujčić.
U nastavku saznaj koji su naslovi Frakture i Bodonija obilježili 2024. – a u 2025. i dalje budi glavni lik naše priče!
Sally Rooney – Intermezzo (prev. Patricija Horvat)
“Intermezzo”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Baš kao što nas je svojedobno tresla Ferrante groznica, sada je to Sally Rooney. Ne čudi da ova svjetski popularna autorica koja piše o generaciji milenijalaca koji rade gotovo 10 sati dnevno i ne mogu si kupiti vlastite stanove nego plaćaju preskupe najamnine, te upadaju iz loših veza u gore, senzacija i kod nas, društvu u kojem je će tridesetogodišnjaci ako budu imali sreće iz iznajmljenih stanova u staračke domove. I bez tog klasno-ekonomskog podteksta, Rooney oduševljava jednostavnim stilom, jednom šarmantnom i toplom atmosferom.” tportal
Bruno Šimleša – Kako kreirati najbolju godinu u životu
“Kako kreirati najbolju godinu u životu”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Najnovija knjiga našeg Brune Šimleše, Kako kreirati najbolju godinu u životu savršeno je štivo za početak godine. Knjiga nas uči kako uzeti trenutak za sebe kako bi bili sretniji – nešto što apsolutno moramo uvesti u ovoj godini.” Journal
Olga Tokarczuk – Empuzij (prev. Mladen Martić)
“Empuzij” naslovnica (izvor: Fraktura)
“Malo parodira veleumne raspre sanatorijskih korisnika, dakako mizogine, malo im vadi mast za delicije, postojano drži ironični ton, a kad se priča zakuha prema hororu, dični umnici pobrojani u zahvalama znoje se iz groba.” Jadranka Pintarić, Jutarnji list
“Visoke trave”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“I Žmirić u Visokim travama kao i Pavičić u Žigicama ispisuje kroniku jednog društvenog, ali i intimnog propadanja: od prekinutih prijateljstava, nesređenih obiteljskih odnosa, nesnalaženju u vremenima tranzicije. Ovaj je izbor naših čitatelja i čitateljica pokazao i da društvena i politička stvarnost u kojoj živimo ‘traži’ svoja objašnjenja u književnost jer sve ono, ustvari, o čemu ovi autori pišu, svjedočimo i kao pojedinci i kao kolektiv u našem društvu: od brutalnog nasilja nad ženama, nemogućnostima ‘preskakanja’ klasa i siromaštvu, nemoći i starosti, prekinutim prijateljstvima, nedosanjanim snovima.” tportal
Jennette McCurdy – Drago mi je da je Mama mrtva (prev. Hana Samaržija)
“Drago mi je da je Mama mrtva”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Briga o kalorijama, mišićima i zdravoj prehrani savršeno je sredstvo bijega od emocija i nepodnošljivog načina života. McCurdy ispisuje potresnu pozadinu uspjeha.” Snježana Pavić, Jutarnji list
“Rat”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Rat predstavlja prijatno iznenađenje i uspešan iskorak skribofilnog autora ka Kafki, Borhesu i narodnoj pripoveci, poetici sažetosti kratke priče i ka fantastici lišenoj hronotopa i povesti devedesetih.” Saša Ćirić, Booksa
Jorge Bucay – Računaj na mene (prev. Silvana Roglić)
“Računaj na mene”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“U novim životnim okolnostima, pred novim problemima, Demián ne zna kako postupati. Jorge mu pomaže da spozna sebe, da vidi druge novim očima, da kroz niz priča dođe do istinskog ja te da shvati kako može računati na obitelj, prijatelje i novu ljubav.” Journal
Slavenka Drakulić – O čemu ne govorimo
“O čemu ne govorimo”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Ove priče mogu se čitati iz autobiografskog ključa, ali i ne moraju jer korespondiraju s onim što nam se svima događa – tjelesnim propadanjem koje se ne može zaustaviti, intenzivnom introspekcijom koja se pojačava s prolaženjem vremena, gledanjem na bližnje drugim očima dok smrt na sve nas baca dugu sjenu.” Pavica Knezović Belan, Jutarnji list
Jonathan Littell – Dobrostive (prev. Lea Kovács)
“Dobrostive”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Američki Francuz Littell, dvojezičan u pismu i kulturi, progutao je svu dostupnu povijesnu građu i napisao roman koji je povijesni simulakrum, avet i sablast devetog kruga pakla europske povijesti, literarna freska u stilu Hieronymusa Boscha… Knjiga-malj.” Dragan Jurak, Jutarnji list
“Divlji kvas”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Đikićev Divlji kvas došao je usred ljeta, u vrijeme onih nesnosnih toplinskih valova koje smo sada možda svi i zaboravili. U glavnog lika, Džopa koji se nakon odsluženja zatvorske kazne za kriminal, vraća u rodno Duvno i želi praviti kruh od domaćeg, prirodnog kvasa, koji nije do kraja ni negativac ni pozitivac, nego jedan od nas, zaljubila sam se kao čitateljica nakon nekoliko stranica.” Gloria Lujanović, tportal
Virginia Woolf – Dnevnik spisateljice (prev. Anda Bukvić Pažin)
“Dnevnik spisateljice”, naslovnica (izvor: Bodoni)
“Zbirka dnevničkih zapisa modernističke književnice nije samo dokaz njezine intelektualne dubine, nego i epistemički vrijedna konceptualna dopuna temama koje Woolf razvija u svojim romanima.” Hana Samaržija, Jutarnji list
“Sigurna kuća”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Napokon je došao taj princ na bijelom konju, izvanserijska ljubav, toliko intenzivna, eksplozivna, brza… A onda – pakao. Štivo koje treba uvrstiti u obveznu lektiru.” Ivana Vašarević, Jutarnji list
Tash Aw – Mi, preživjeli (prev. Lada Silađin)
“Mi, preživjeli”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Monumentalni roman, emotivna i intelektualna analiza globaliziranog svijeta u kojem je čovjekovo postojanje na nepodnošljivoj kušnji.” Ivica Buljan, Jutarnji list
“Beskućnik”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Ovo je knjiga uspomena, svojevrsna fatiha za jedno vreme, jedan grad, pa možemo tako reći i za jednu zemlju, bez namere da Namiku Kabilu poturamo jeftinu jugonostalgiju od koje danas mnogi vampirski žive.” Vladimir Arsenić, Booksa
Pedro Lemebel – Moj nježni toreadore (prev. Boris Dumančić)
“Moj nježni toreadore”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Pedro Lemebel ostavlja prostor za iluzije o ljubavi, smrti i tijelu. Kroz performerski pristup pisanju, Lemebel se uspeo u visine koje nitko prije, osim Jeana Geneta, nije dosegnuo.” Ivica Buljan, Jutarnji list
Evelina Rudan – Smiljko i ja si mahnemo
“Smiljko i ja si mahnemo”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Balade na mahove, stanovita suradnja kantanja i pripovijedanja di ča slaje zvoni, jezični senzibilitet, poputbinski glosari, ljekoviti Smiljko i strastvena Velina – sve nas to i još mnogošta naprosto uvlači u svjetove pjesama.” Anamarija Mrkonjić, Booksa
Luka Bekavac – Uvod u Novi Bezdan
“Uvod u Novi Bezdan”, naslovnica (izvor: Fraktura)
“Bekavac se ne dokazuje samo kao vrstan poznavatelj proznog i oblikovanog registra međunarodne postmodernističke književnosti, nego i kao jedan od najsmionijih književnih inovatora u hrvatskoj proznoj proizvodnji.” Hana Samaržija, Jutarnji list