Paul; Daisy Lafarge
Paul je odvažan i šarmantan vlasnik farme na koju dolazi volontirati nesigurna i povučena studentica Frances. Usprkos velikoj razlici u godinama i traumama koje je na nju ostavila prethodna veza, Frances ne može odoljeti šarmu i zaigranoj dikciji svog poslodavca koji joj se svakim satom sve više približava. Kolebanja unuter sebe zatomljava ne bi li se bez razmišljanja prepustila i na neki način letargično ušla u vezu za koju nije sigurna postoji li uopće. Prozvana sudbonosnom, čarobnom djevojkom koja se savršeno uklopila u Paulov svijet, Frances ni ne sluti da postoji skrivena, uznemirujuća priča koja se razotkrije na najneočekivaniji način. Paul ima prizvuk trilera, no on je prije svega roman koji vješto (naročito kroz mnoštvo dijaloga) prikazuje delikatnost ljudskih veza, emocija koje se ne daju suzbiti, i strahova koji nas prate. Krajolici južne Francuske pitomi su i mirisni, te su savršena kulisa za splet raznovrnih susreta i odnosa. Ova brzočitljiva antiromansa postavlja brojna pitanja i ostavlja duboke tragove.
Kristina
Moj nježni toreadore; Pedro Lemebel
Jedini roman Pedra Lemebela klasik je latinoameričke i queer književnost. U njemu autor raskošnim, slikovitim, eksplozivnim jezikom iznosi ljubavnu priču o Tetki iz Kvarta i mladom ljevičarskom aktivistu Carlosu, koju isprepliće s prizorima iz života Augusta Pinocheta i njegove supruge Lucije Hiriart. Likovi Tetke i Carlosa veći su od života, suprotstavljaju se društvenim stereotipima, dok su Pinochet i supruga prikazani kao uplašeni, sitničavi i opterećeni time kako ih drugi vide, čemu prije svega doprinosi krajnje potenciranje jezičnih mogućnosti, od pretjeranih prikaza likova, dramatičnosti događaja, do lirskih opisa situacija. Lemebelov književni svijet je svijet nepravde i nasilja, ali i svijet ljepote i slobode, koje nikakvi represivni sustavi ne mogu poraziti. Ovaj roman upečatljivo je svjedočanstvo toj ideji.
Nikola
Tisuću žarkih sunaca; Khaled Hosseini
Afganistan, Kabul, ratno stanje i zagušenost osnovnih ljudskih, a prije svega dječjih prava. Slika surove stvarnosti dijela svijeta koji iskustvom ne možemo toliko lako razumjeti, ali je svijest o njegovu postojanju i snazi dovoljno mučna. Marjam je nezakonita kći bogataša koja je prisiljena udati se za trideset godina starijega postolara Rašida. Što su duže u braku, on ju više i jače zlostavlja, a njegovo „pravo na to“ je šerijatsko. Atmosfera se mijenja kada se Rašid oženi drugom ženom, također djevojkom, Lejlom. Rat bjesni izvana i iznutra (u zajedničkom domu). U nedostatku osnovnih uvjeta za život, Lejla i Marjam, potlačene žene koje dijele istoga muža, povezuju se, udružuju i pronalaze snagu i biraju promjenu koja je proces i rizik. Potresno i neponovljivo.
Blagica
Samo da sve dobro prođe; Aleksandra Filipović
U zbirci kratkih priča autorica Aleksandra Filipović obrađuje šarolike i raznovrsne teme iz svakodnevnice. Same priče su prepune neobičnih likova u neobičnim situacijama često s nepredvidivim epilogom koji čitatelja naglo zapljusne. Generalna konotacija koja se provlači kroz priče je tmurnog karaktera no ipak se uvijek nazire neki tračak nade koji ponekad tinja, a ponekad se rasplamsa. Iz izrazito uskih perspektiva autorica izvlači izuzetno mnogo pretvarajući uobičajene situacije u nešto puno više, smislenije. Ne libi se pritom koristiti ni pop elemente kao ni posegnuti za sofisticiranim analizama kako bi bila što preciznija i artikuliranija u razradi. Samo da sve dobro prođe je sasvim sigurno intrigantna knjiga vrijedna pomnog iščitavanja i opetovanog vraćanja istoj.
Ivo
Posjetite nas u knjižari Fraktura na adresi Mislavova 17 kako bi porazgovarali o Vašim dojmovima nakon čitanja.
Add comment