Goran Ferčec preporučuje pet Frakturinih naslova

Pisac i dramaturg Goran Ferčec nakon uspješne drame "Ispravci ritma" za koju se traži karta više u zagrebačkom HNK-u u režiji Gorana Sergeja Pristaša, usred priprema za dvije predstave na kojima je dramaturg – "Ljudski glas" prema tekstovima Jeana Cocteaua, Chirs Kraus i Paula B. Preciada u ZKM-u a u režiji Bojana Djordjeva, te "Voda" po pripovijetci Vladimira Nazora u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci u režiji i koreografiji Matije Ferlina. Izabrao je pet knjiga koje čita s olovkom u ruci.

Uvijek čitam s olovkom u ruci. Podvlačim. Podcrtavam. Nekim rečenicama dajem uporište da se odbace od mimikričnosti stranice i zaborava u nekom sljedećem čitanju. Podcrtavam i zato da mi ponovno čitanje rečenice u budućnosti pokaže koliko sam se promijenio. Linija podcrtavanja ne počinje i ne završava između korica jedne knjige. Ona ide iz knjižnog bloka u knjižni blok, iz teksta u tekst. Siva linija grafita podcrtane rečenice u svim pročitanim knjigama spaja u neki novi tekst. Pratim je prstom… 

Stoljeće rata je završilo, putuju po spaljenoj zemlji, gledaju jad veći od vlastitog, zvona zvone, vještice gore, idolatrija se sve rjeđe nađe pred sudom… Kad zažmiriš na jedno oko, rekao je Omar, vidiš dvodimenzionalnu, mutnu sliku svog nosa na rubu vidnog polja. Kad otvoriš oko, tvoj nos nestane s lica Zemlje. To nije neko epohalno otkriće, ali nikada neću vidjeti svijet bez sjene svoga nosa. Stršim u svijet… Srednji vijek obilježio je opći trend u smjeru apstrakcije: pravo zlato i srebro uglavnom su završavali u crkvama, samostanima i hramovima, novac je ponovo postao virtualan… Revolucije uvijek iznenade svijet. Često su sami revolucionari – uvijek u velikoj manjini prije nego što revolucija zapravo započne – upravo oni koji su najviše iznenađeni… Zakon gravitacije obično se povezuje s brzinom, pri čemu se zanemaruju zadivljujuće sporosti kojima upravlja kad poželi…

David Graeber, Dug – prvih 5000 godina

Saša Stanišić, Uoči slavlja

Cesar Aira, Varamo

Terezia Mora, Dan za danom

Neil Faulkner, Povijest Oktobarske revolucije


                                                                                                                                                                                                                            Fotografija: Matija Ferlin